Geldim

Ben de bu cihânda esen bir yeldim,
Tozumu dumana kattım da geldim.
Coşkunca çağlayan, akan bir seldim,
Dağı-taşı önüme katıp da geldim.

Yâr için yaralarım’ tuzladım durdum,
Hasret ile gözlerim’ ısladım durdum.
Gurbet elde yolların’ gözledim durdum,
Deyin hele Tanrı için, evde mi yarim?

Elâ gözlü dilberi özledim geldim,
Aşkı ile sînemi közledim geldim.
İnim inim inleyip sızladım geldim,
Deyin hele Tanrı için, kimledir yarim?

Âhım göğe ulaştı, dostu varmış; duyunca,
Sedâm içime düştü, dostu ile görünce.
Bir fettân sevmişim âh, ömrüm boyunca,
Deyin hele Tanrı için, söner mi hârım?

Sâhî’m dile düştün, aşkın' uğruna,
Gurbet ele düştün, şevkin' uğruna,
Susuz, çöle düştün; eşkin' uğruna,
Deyin hele Tanrı için, döndü mü yârim?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Aşka Dâir Efkâr

Ben kimim? Sahi nedir? Kimdir?

İmkansızlık